achtergrond

Het begon met een lied.

Het schalde door de wijken. Free publicity op radio en tv. Rotterdam spreekt zich uit. Via social media en een website spraken honderden, zo niet duizenden Rotterdammers zich uit over de woonvisie.

Het begon met een lied.

Honderden vrijwilligers gingen  op stap met een tablet en flyers om hun buren, ouders en kinderen te informeren over de woonvisie. Korte filmpjes, flyers en een herinneringsstemkaart met informatie over de woonvisie en het referendum maakten het referendum voor iedereen actueel.

De gemeenteraadsleden en een Shanti-koor zongen gezamenlijk het lied voor het stadhuis.
Op straathoeken zongen singer/songwriters en rappers het lied. Schoolklassen en koren.
Iedereen deed mee.

Hoe willen Rotterdammers wonen?

Het was spannend 30 november!
Op straat was het de laatste dagen het gesprek van de dag. Waar gaat het naartoe met Rotterdam?
Aan de deur, op markten, maar ook gewoon op straat. Ga toch stemmen, ben je voor of tegen?
En waar ben je dan voor of tegen?

In iedere wijk van Rotterdam kwam de woon brigade langs.
Steeksproefgewijs werden in straten speciale collectes gehouden.
Met deze woonlecte vroegen we geen geld maar brachten we info.
Het concept was simpel. Van deur tot deur gaven we basisinfo rond het referendum.
Met een tablet vol wooninfo gingen we de straten af.

wijktv-staand